Com funciona

El Defensor del Pueblo estudia i contesta totes les queixes que rep.

Obrim un expedient cada vegada que rebem una queixa. Per això, quan hages presentat una queixa rebràs un acusament de recepció amb el número d’expedient del teu cas.

Poc després et direm si podem ajudar-te o si el problema que ens has exposat no està dins de les nostres competències.

Si d’una queixa se’n desprén una presumpta irregularitat, intervenim davant de l’administració competent per a obtindre informació sobre el cas i proposar-hi solucions.

Durant tot el procés, et mantindrem informat dels avanços de la investigació i de les respostes que rebem de l’Administració. El temps de resolució d’una queixa depén de la rapidesa amb què responen les administracions. Hi ha investigacions que se solucionen molt ràpidament i altres que tarden més temps.

Una vegada conclosa la investigació, et comunicarem les conclusions corresponents.

Per a obtindre més informació sobre la teua queixa, també pots telefonar al (+34) 91 432 79 00.